• وبلاگ : فلسفه اخلاق اسلامي
  • يادداشت : اخلاق وبلاگ نويسي ( حذف وبلاگ )
  • نظرات : 1 خصوصي ، 12 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سعدي: دروغ مصلحت آميز به است از راست فتنه انگيز
    آرش: راستِ فتنه انگيز به است از بناي فرهنگي دروغين

    اول از هر چيز سلام بعد از اون ممنون از حضور سبزتون در وبلاگ......بعدتر از اينا..شما كه صبحا خوابين بايد يادتون باشه كه هر ظهر تولدي دوباره است ............(خوب شما استثنايين ديگه)

    سلام...

    اين امر دلايل زيادي دارد. جداي از موارد استثنايي و پذيرفتني! در اكثر جاهايي كه كسي وبلاگش را حذف مي كند احتمالا دچار يكي از مسائل زير شده است:

    1- بعضي ها محيط مجازي را براي گفتن دردهاي حقيقي خود انتخاب مي كنند و چون شايد كسي را براي همدردي با خود پيدا نمي كنند خسته و دلشكسته به قول شما خود كشي مي كنند! 2-- بعضي ها حرفي براي گفتن ندارند و يا اينكه حرفهايشان تكراري شده --3-- بعضي ها هويتشان افشا مي شود پس نگراني از همين مساله و علاقه به ناشناخته ماندن باعث حذف وبلاگ مي شود 4--- نظرات و آمار اين وبلاگها هم تا حدود زيادي در اين تصميم نقش دارند 5-- ارتباطات عجيب و غريبي كه به نام دوستيابي هاي اينترنتي و فاميل شدنهاي آني و لحظه اي هم بي تاثير نيست!! 6--- گرفتاريهاي شخصي و زندگي اجتماعي ؟ و ....

    پاسخ

    سلام . ممنون . وجوه بي شمار ديگري هم دارد . من فقط ميخواستم اين را بررسي كنم كه از لحاظ اخلاقي كار درستي هست يا نه ؟ اگر آره چرا و اگر نه چرا . قصدم هم پاسخ دادن به اين سوال نبود فقط خواستم طرح مساله كنم .
    + 30morgh152 


    استاد نظر شما در رابطه با اين حديث چيست؟

    در حديثي مي‏خوانيم: من اخلاق الانبياء حب النساء (وسائل، ج3، ص3) پيامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) طبق آثار و روايات فراوان که رسيده است، محبت و علاقه خود را به زن در کمال صراحت اظهار مي‏کرده‏اند و بر عکس‏ روش کساني را که ميل به رهبانيت پيدا مي‏کردند سخت تقبيح مي‏نمودند.
    يکي از اصحاب رسول اکرم (ص) به نام عثمان ابن مظعون کار عبادت را به جائي رسانيد که همه روزها روزه مي‏گرفت، و همه شب تا صبح به نماز مي‏پرداخت، همسر وي جريان را به اطلاع رسول اکرم (ص) رسانيد، رسول اکرم‏ (ص) در حالي که آثار خشم از چهره‏اش هويدا بود از جا حرکت کرد و پيش‏ عثمان بن مظعون رفت، و به او فرمود: اي " ""عثمان"" " بدان که خدا مرا براي رهبانيت نفرستاده است، شريعت من شريعت فطري آساني است، من شخصا نماز مي‏خوانم و روزه مي‏گيرم و با همسر خودم نيز آميزش مي‏کنم، هر کس مي‏خواهد از دين من پيروي کند بايد سنت‏ مرا بپذيرد. ازدواج و آميزش زن و مرد با يکديگر جزء سنتهاي من است














    پاسخ

    نيكو حديثي است !
    عيد غدير رو بهتون تبريک عرض مي کنم
    پاسخ

    سلام . ممنون عزيزم عيد شما هم مبارك به بقيه هم سلام برسون !‏

    جالب بود . به اين بعد قضيه «خودكشي مجازي» فكر نكرده بودم .

    + يه دوست 

    سلام.

    همه اينا رو نوشتين براي اينكه كسي بهتون نگه شما كه انقدر دير به دير آپ مي كنين يهو حذف كنين ديگه. ها؟ نه نمي گيم. نگران نباشين و فلسفه چيني نكنين.

    سلام دوست عزيز خيلي نوشته جالبي بود حذف وبلاگ ميتونه يه خودكشي باشه منم با نوشته قشنگت موافقم خيلي موضوع جالبي بود

    من باهاتون تبادل لينك كردم نميدونم شما تاييد ميكنيد يا نه ولي .....

    موفق باشيد واسه هميشه

    همين !

    هو الطيف

    سلام

    موضوع بسيار مهمي را براي نوشتن انتخاب كرده‏ايد، ولي خيلي ساده با قضيه مواجه شده‏ايد.

    حذف وبلاگ يك شكل و يك تفسير ندارد. نظر يك استاد را هم بخوانيد:

    http://revaiat.parsiblog.com/262616.htm

    خدا نگه دار

    سلام

    منتخب شدنتون رو تبريك ميگم

    بسيار زيبا و به جا نوشتين

    موفق باشين

    باي

    سلام عليكم
    احسنت
    به خوب موضوعي اشاره كرديد، ما كه از دست اين قبيل دوستان مخصوصا اوناييكه به دليل ضعيف النفس بودن جونمون به لب رسيد، اصلا انگار اطرافيانشونو ادم حساب نمي‏كنن
    خدا خيرتون بده